Jak działa pełna hybryda?

Pełna hybryda Toyoty jest typem napędu szeregowo-równoległego, czyli może działać wyłącznie w trybie elektrycznym lub używać równocześnie obu silników – elektrycznego i benzynowego. Dodatkowo jest układem samoładującym, ponieważ ładowanie akumulatora odbywa się zarówno podczas hamowania, jak i za sprawą przekazywania nadwyżek energii z silnika spalinowego.

Etapy jazdy hybrydą

Ruszanie

Jazda ze stałą niską prędkością

Ruszając spokojnie spod świateł, manewrując na parkingu lub tocząc się powoli w korku, pełna hybryda korzysta tylko z silnika elektrycznego zasilanego akumulatorem i w ogóle nie zużywa paliwa.

Jadąc bez nagłego przyspieszania z niską prędkością (do ok. 70 km/h), działają oba silniki, przy czym głównym źródłem napędu jest silnik elektryczny, natomiast silnik benzynowy pełni jedynie funkcję wspomagającą. Po wciśnięciu przycisku EV pełna hybryda przechodzi w tryb elektryczny i może w ten sposób przejechać krótki dystans.

Kiedy chcesz dynamicznie wyprzedzić inny pojazd lub podjechać pod strome wzniesienie, to po pełnym wciśnięciu pedału gazu oba silniki pracują z pełną mocą. Podczas szybkiej jazdy, np. autostradą, głównym źródłem napędu jest silnik benzynowy, a silnik elektryczny jedynie go wspiera.

Podczas hamowania lub stopniowego wytracania prędkości pełna hybryda odłącza silnik benzynowy, a silnik elektryczny odzyskuje energię, ładując akumulator. Kiedy stoisz na czerwonym świetle lub w korku, oba silniki nie pracują, a emisja spalin jest zerowa.

Pełne przyspieszenie / szybka jazda

Hamowanie / zwalnianie / postój

Jak ekonomicznie jeździć hybrydą?

Teraz możesz jeździć hybrydą jeszcze efektywniej. Pomoże Ci w tym aplikacja mobilna MyToyota, która pokazuje wszystkie informacje i cenne wskazówki dotyczące Twojej jazdy. Dzięki temu nauczysz się skutecznie wykorzystywać tryb EV, a także optymalnie przyspieszać, hamować i utrzymywać stałą prędkość, co ograniczy zużycie paliwa oraz emisję spalin.

Więcej o aplikacji MyToyota